top of page
חיפוש
  • m.le.m

סקר PGS – כך תעלו את הסיכויים לקליטת הריון

סקר חדשני יכול לסייע לכם לשפר את הסיכוי להפריה מוצלחת ולהריון תקין. הכל בעזרת סקר PGS מתקדם שמטרתו לבחור את העובר החזק ביותר – עוד לפני שהופיע על המקלון הפס השני



הדאגה לשלום ילדנו לא מתחילה כשהם נולדים. למעשה היא מתחילה הרבה לפני, בערך בשלב שהפס הוורוד השני מופיע על המקלון. ולזוגות הנעזרים בפונדקאות, היא מתחילה אפילו מוקדם יותר.

החשש מפני כשלון תהליך הפונדקאות, הפלות חוזרות או הולדת תינוק בעל לקות כרומוזומלית, הוא חשש מובן. זוגות רבים מבקשים למנוע את המצב בעזרת סקר PGS מתקדם – אבחון גנטי מוקדם. האבחון נועד לאתר את העובר המתאים ביותר להחזרה לרחם, כזה שסיכויו לשרוד את תהליך הפונדקאות הוא הגדול ביותר. כך הסיכוי ללידת תינוק בריא ושלם עולה משמעותית.



מהו סקר PGS?


ידוע כיום כי לא מעט מהמקרים בהם העובר לא מצליח להיקלט ברחם, נובעים מהחזרת עוברים בעלי מספר כרומוזומים לא תקין, כלומר אנאופלואידיים. סקר PGS המתקדם מאפשר לזהות עודף – או חוסר – מקטעי כרומוזומים, בתא אחד או יותר שנלקחים מהעובר. רק העוברים שנמצאו בעלי מטען גנטי מאוזן, אלו שניתן לוודא שהם בריאים וחזקים, מוחזרים לרחם.

בעזרת השימוש בטכניקה החדשנית ניתן להימנע מסבבי הפריה חוזרים ושבים, ולצמצם את החשש מהפלה טבעית.


האם סקר PGS יעיל, ומהן הסכנות?

הסקר אכן נחשב יעיל ואמין, אך מוגבל. הוא יכול לאתר שינויים גדולים בלבד, וייתכן שיפספס עובר תקין, או לחילופין יצביע על עובר אנאופלואיד כתקין לגמרי. הסיבה לכך היא שלא כל תאי העובר מכילים את אותו מטען גנטי, ועלול להיווצר מצב בו מקטע התאים המסוים שנבדק לא מעיד על יתר התאים בגוף העובר. יחד עם זאת, מאמצים רבים מושקעים במניעת טעויות, ובמרבית המקרים, תוצאות הסקר אכן אמינות ומדויקות.

חשוב גם לציין כי הסקר נחשב לחדשני ומתקדם – אך כמו כל בדיקה חדשנית, טרם נאסף מידע ארוך טווח על השפעותיו. למרבה השמחה, תוצאות המעקב עד כה לא מצאו הפרעות משמעותיות בהמשך ההיריון, או בתינוקות הגדלים ומתפתחים.


כיצד מתבצע סקר PGS?


לאחר שהחלטתם שאתם מעוניינים לבצע את בדיקת הסקר ועברתם על יתרונות וחסרונות הבדיקה, הצוות המדעי יוכל להתחיל בתהליך. ראשית, כמובן, ייווצרו העוברים בהפריה חוץ גופית ויתפתחו במעבדה במשך חמישה ימים מרגשים. ביום החמישי לאחר השאיבה יתחיל להתבצע ההליך החדשני.


שלב ראשון

מכשיר מיוחד בשם מיקרומניפולטור ידגום תא אחד או יותר מהעוברים שהתפתחו.


שלב שני

מדענים מיומנים יבחנו את הדגימות ויאתרו את העוברים שאינם בעלי מספר כרומוזומים לא תקין.


שלב שלישי

הרופא יבחר את העוברים המתאימים בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר להריון תקין ולידה מוצלחת, ובמועד המתאים יחדיר אותם לרחם הפונדקאית.

חשוב לציין שההליך כולו נמשך זמן מה, ולכן בין השלבים העוברים התקינים יוקפאו ויופשרו.


הליך הפונדקאות יכול להיות ארוך, מייגע ומותח. סקר PGS יכול לסייע לכם לקצר את התהליך ולהבטיח את הצלחתו ואת סיומו המרגש: תינוק חדש ובריא שמצטרף למשפחתכם.


3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page